Zdravie je ako loď

Naše zdravie je ako loď a to doslova. Predstavte si naše zdravie ako hocijakú loď. Táto loď sa plaví po mori rovnako, ako aj my vo svojom živote. Pokiaľ je loď nová, funguje bezproblémovo. No vtedy sa o ňu nestaráme, iba ju využívame. Ale po rokoch na krutom mori, sa v našej loďke začnú objavovať menšie dierky. Cez tie dierky prúdi do lode trocha vody. Nič strašné, ale samozrejme vodu treba odčerpať, pretože hladina bude stále stúpať. Síce pomaly, ale isto.


Čo urobíme?

Tú vodu začneme odčerpávať, pretože je to jednoduchšie, ako tie dierky na lodi opraviť. Tie dierky sa v tomto momente ešte dajú zachrániť, ale vybrali sme si tú ľahšiu cestu. Na opravu dier nemáme práve čas. Vodu sa nám darí ľahko odčerpávať. To je v tomto momente skvelé. Ale po páru rokoch zisťujeme, že tej vody je stále viac a viac. Začneme byť unavený. Vody stále pribúda, čo nám hrozne berie sily.

Po 50. rokoch sme už strašne vysilený a uvedomujeme si, že musíme niečo s tými dierkami robiť. Tú vodu už nevládzeme odčerpávať. Hrozí potopenie našej lode! Ale čo sa stalo s našou loďkou po 50. rokoch??? Pôvodne maličké dierky sa za tie roky ignorácie zmenili na obrovské, rozpadnuté diery, ktoré sa už dajú opraviť veľmi ťažko. Zisťujeme, že sme niekedy dávno urobili obrovskú chybu.

„Existuje tisíc chorôb, ale len jedno zdravie.“ – Karl Ludwig Borne

Lenže už je neskoro! Nemáme dosť síl na opravu tých dier. Ostalo nám už iba veľmi málo síl, na odčerpávanie stále pribúdajúcej vody. Takto fungujeme ešte určitú chvíľu do času, kedy to VZDÁME. Loď sa potopila do studených hlbín mora, odkiaľ už nie je návratu… .

Zdravie

Rovnaké to je aj s naším zdravím. Pokiaľ budeme ignorovať rôzne počiatočné príznaky chorôb, zle sa stravovať, konzumovať alkohol, fajčiť cigarety už z včasnej mladosti, vzniknú veľké predpoklady na vážne chronické a civilizačné ochorenia, ktoré sa zavčasu dajú ešte pomerne ľahko odstrániť. Časom to bude stále ťažšie a ťažšie.

zdravie

Platí tu známe príslovie

Jednoduchšie je vrátiť sa z kratšej cesty, ako z dlhšej. Logika nepustí, pretože prírodné zákony sa dajú veľmi ťažko oklamať. Kto vyskočí z lietadla, spadne dole, vždy len dole. Potrebuje padák, alebo krídla aby ten pád prežil. Takto to je aj s našou chorobou.


Pre lepšie pochopenie ešte naše zdravie prirovnám k lietadlu. Vďaka chorobe z neho vypadneme a padáme stále nižšie a nižšie. Ako padák použijeme chemické lieky, pretože nás udržujú stále vo vzduchu a regulujú pád na dno. Niekedy sú lieky nedostatočné a nedokážu úplne nahradiť padák. Spadneme rýchlejšie na zem… .

Čo urobiť?

Preto by sa zdraví ľudia mali viac zamerať na svoje zdravie a vhodnú výživu. Vhodná strava a pohyb je základným predpokladom, k udržaniu si dobrého zdravotného stavu. Rozhodne by ste mali zvážiť väčšiu konzumáciu alkoholu a fajčenie cigariet. Určite vám váš život nepredĺžia a v budúcnosti vám spôsobia zbytočné problémy. Ak už piť alkohol, tak jedine v malých množstvách. Vhodné je piť červené víno, no maximálne 1 – 2 poháre denne.

„Jediný spôsob, ako si uchovať zdravie, je jesť, čo nechceš, piť, čo nemáš rád a robiť, čo sa ti nepáči.“ – Mark Twain

Do jedálnička by ste mali zaradiť viac zeleniny a ovocia, pretože obsahujú čisté vitamíny, minerály a vlákninu. Vláknina je potrebná k správnemu vylučovaniu odpadu z tela. Dobrý pitný režim je tiež podmienkou. Veľkú časť nášho tela tvorí práve voda. Tú však z tela neustále vylučujeme potením, dýchaním a močením. Preto ju musíme pravidelne dopĺňať.

Ďalšou podmienkou je konzumácia rýb z morských zdrojov, alebo rybieho oleja. Morské ryby obsahujú najviac Ω3 mastných nenasýtených kyselín, ktoré potrebujeme pre zdravý krvný obeh a naše kĺby. Dôležité je tiež pravidelné stravovanie. Aspoň 5 jedál denne.

Ak to skombinujete s aspoň 30 minútovým pohybom denne, môže to výrazne prispieť k regulácií váhy. Najhoršie čo môže byť, je konzumácia iba dvoch, či troch mega veľkých jedál. Tým dávate impulz vášmu telu, aby si ukladalo tuk na horšie časy. To platí obzvlášť pre obéznych ľudí. A ešte niekoľko ďalších zásad, ktoré popíšem v budúcich článkoch.

O svoje zdravie sa musíme starať hlavne vtedy, kedy sme ešte zdraví. Tím zvyšujeme šancu, že zdravými ostaneme až do staroby. Bohužiaľ väčšina ľudí robí presný opak. O zdravie sa začne zaujímať až vtedy, keď vážne ochorie. To už môže byť neskoro.

„Neskoro plakať nad rozliatym mliekom.” – Shakespeare

Rakovina a infarkt nie je rozprávka, ale skutočnosť.


Ak sa vám článok páčil a neublíži vám to, zdieľajte ho.

Páči sa vám reflektor812? Dokážte to!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *