Predaj parfému

Možno ste to zažili. Potrebujete si urobiť väčší nákup. Viete čo si potrebujete kúpiť. Preto zamierite do nákupného centra. Vstúpite tam a ani sa nenazdáte, už v ruke už držíte parfém, ktorý si idete práve kúpiť. Niektorí sa stihnú spamätať a parfém vrátia. Veď si tam prišli kúpiť niečo úplne iné. Parfém vôbec nepotrebujú.

Iní sa zas nechajú zmanipulovať a domov si naviac odnesú parfém, ktorý v podstate ani nechceli. No to si uvedomia až potom. Obyčajný predaj parfému im pokazí deň.


Modelová situácia

Takúto situáciu som zažil nedávno. Išiel som so známym do istého nákupného centra. Nešiel som tam prvý krát. Preto som tam neočakával nič zvláštne. V ten deň tam však sídlila dvojica mladých žien. Mohli mať okolo 30 – 35 rokov. Robili tam predaj parfému. Rozložili sa hneď za vestibulom. Každý kto vchádzal a vychádzal s nákupného centra, skončil v ich pazúroch.

Popravde, ja som si ich ani nevšimol, pretože navôkol bolo dosť ľudí. To len do momentu, kým ma jedna z nich nezastavila. „Keď mi odpoviete, ktorý parfém Vám viac vonia, získate ho zdarma.” Také niečo som  už raz v minulosti zažil a preto som tušil, čo bude nasledovať. Preto som chladným tónom povedal: „Ja sa tomu nerozumiem.” A pokračoval som ďalej v ceste. Bol som trochu v šoku. Nečakal som, že hneď na začiatku budem niekoho odbíjať.

„Maľovať obrazy je remeslo, predať ich, je umenie.“– Karl Ludwig Borne

Po pár krokoch som sa otočil k známemu, že čo to malo znamenať. No on už vedľa mňa nebol. Otočím sa späť a čo nevidím. Známeho žmýka ta druhá z toho parfémového páru. Pretočil som pohľadom ponad ofinu a zašil som sa v prvej sekcii pri zelenine. Tam som ho čakal. Na moje šťastie dorazil behom minútky.

Opýtal som sa ho, že čo chcela? Vraj ho zastavila, aby si mohla dať čiaročku. Za každého človeka čo zastavia, si dajú čiaročku a keď nazbierajú dosť čiarok, môžu ísť domov. Aha, pomyslel som si. Zbierajú čiarky. Veď čiarok si môžu dať koľko chcú a nemusia nikoho otravovať. A potom mu chcela dať parfém zdarma…


Predaj parfému

Podobná situácia sa mi stala v inom nákupnom centre. Išiel som už preč a nevedomky som vbehol do náruče dvom mladým dievčatám v mojom veku. Rovnaká taktika. Potrebujú, aby som vybral lepší mužský parfém. Na dlane mi nastriekala vzorky z oboch parfémov. Ovoňal som a ukázal na konkrétny. Výborne! Zato že som sa zastavil a odpovedal som, majú možnosť mi jeden parfém dať zdarma.

Ani som sa nenazdal a už som v ruke držal parfém, ktorý som pred chvíľou vybral. No to nie je všetko. Za okamih prišla druhá ponuka. Ak budem vedieť odpovedať na jednu otázku, druhý parfém dostanem tiež zdarma. Prečo nie? Povedal som si. Otázka znela: Aké dve automobilky pochádzajú z Francúzska?

predaj parfemu

Som automobilový nadšenec a preto zo mňa hneď vypadlo Peugeot, Citroen a Renault. „Výborne! Správna odpoveď. Získavate druhý parfém zdarma.” „Vau.” Pomyslel som si. No v tom to prišlo. 😀

Ak chcem tie dva parfémy zdarma, musím si kúpiť tretí parfém. Presnú cenu už neviem, no stál cez 30€. Neviem akú hodnotu mali tie parfémy. No hneď ma napadlo, že za cenu tých troch parfémov, by som si vlastne kúpil jeden. Tie dva by som mal akože grátis. No v skutočnosti boli všetky parfémy zarátané v cene toho posledného.  -_-

„Ak si kupujete veci, ktoré nepotrebujete, tak čoskoro budete musieť predať veci, ktoré potrebujete.“– Warren Buffet

V tom období som nemal peniaze nazvyš, tak som sa otočil a odišiel. Ktovie, ako by to dopadlo, keby som peniaze mal. Teraz by sa na mňa z poličky usmievali tri parfémy. 😀

A teraz k veci. Skutočne to musia robiť takýmto spôsobom? Klamať a manipulovať, len aby predali parfém a zarobili? Predaj parfému je však tá ľahšia forma. V novodobej spoločnosti sa takýto ľudia nazývajú šmejdi. Akú techniku používaju?


Dajú vám ochutnať

Vyskúšate, ovoniate a nakoniec to reálne držíte v ruke. Vyvolávajú tým pocit, ako keby to už bolo vaše.

Snažia sa vám zalichotiť

To robia primitívnou otázkou, ktorú by ste mali vedieť zodpovedať. Potom vám pomasírujú EGO, lebo ste odpoveď poznali. A vy sa tešíte, že nie ste až taký hlúpy.

Vedia komunikovať

Rýchle tempo reči nie je na škodu. Zavalia vás informáciami a rozhovor vedú tam, kde chcú.

Pocit akútnosti

Tiež môžu použiť časovo obmedzenú ponuku. Tento parfém bude zdarma len tu a v tejto chvíli. Nabudúce už taký lacný, alebo zdarma nebude. Kupujte hneď.

Moment prekvapenia

Predaj parfému realizujú na frekventovaných miestach, kde je veľa ľudí. Číhajú na človeka, ktorý to nečaká . Tým ho zaskočia a on nevie, ako sa zachovať. Trvá mu zopár sekúnd, kým sa spamätá. Niekto to ustojí a niekto nie.

Čiarkový systém

Zastav sa a nechaj mi príležitosť, povedať ti o mojich skvelých parfémoch. Potrebujem len čiarku, že som ťa oslovila. No tak  ja nechcem parfém. Daj si za mňa tri čiarky a dovidenia…


Musia to robiť klamstvom? Prečo nejdú rovno k veci? Pretože by predali menej parfémov. Takže radšej predať viac parfémov a pošpiniť si pritom charakter… . Predať by určite predali aj bez klamstva. Možno menej, ale predali by.

Existujú tri druhy zákazníkov

  • Tí, čo sa nedajú zmanipulovať a hneď odídu preč, pretože parfém nepotrebujú.
  • Tí, čo sa dajú zmanipulovať a zaplatia, aj keď parfém nepotrebujú.
  • Tí, čo parfém sami chcú.

Tá tretia skupina skutočne existuje. Keď sme so známym šli preč, tak tie dve mali chytených dvoch ľudí a žmýkali ich. No zastavil sa pri nich starší manželský pár a sami sa o tie parfémy zaujímali. A dokonca si aj dva parfémy kúpili. Pretože ich chceli a mali možnosť si to naživo skúsiť. Preto si ich aj kúpili.


Ak sa vám článok páčil, nezabudnite ho zdieľať!

Páči sa vám Reflektor812? Dajte mu Like na FB. Je to zdarma a zaberie vám to pár sekúnd.

Páči sa vám reflektor812? Dokážte to!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *