Dávajte si pozor pri podpisovaní zmluvy

Novákovci. Taká priemerná rodina, žijúca na východe krajiny. Ako každý, aj oni majú svoje potreby. Medzi tie potreby patrí telefonovanie a internet. Veď ako inak si spríjemňovať voľné chvíle? Preto boli zákazníkom nemenovanej spoločnosti, ktorá má také ružové logo. Mali u nich internet a pevnú linku so zmluvnou viazanosťou na dva roky.


Po dvoch rokoch chceli pevnú linku zrušiť. Dôvodom bolo to, že mnoho ich známych si pevnú linku už zrušilo. Pevnú linku preto využívali minimálne. Dospeli k záveru, že je zbytočné platiť niečo, čo v podstate nevyužívajú. Aby neplatili zmluvnú pokutu vo výške 300€, rozhodli sa, že pevnú linku zrušia až po uplynutí viazanosti.

Po uplynutí lehoty navštívili vo svojom okresnom meste centrum poskytovateľa telekomunikačných služieb. Šla tam pani Nováková spoločne so synom. Oznámili svoj zámer pracovníčke. Tá ich vypočula a hneď sa pustila do práce, za ktorú je platená. Novákovcom urobila výhodnú ponuku. Povedala im, že teraz beží špeciálna akcia. Ak si nechajú pevnú linku spoločne s internetom a zoberú si navyše televíziu, budú platiť 29€ mesačne. Ponuka oboch zaujala, pretože doteraz platili za telefón a internet 28€. Čiže platiť budú iba o jedno euro viac a budú mať k doterajším službám navyše televíziu.

To ich zaujalo. Preto ponuku odsúhlasili. Pracovníčka im ešte oznámila, že prvá splátka môže byť vyššia, pretože sa do ceny môžu započítať nové prístroje. No ostatné splátky už budú za 29€. Ešte dodala, že najskôr musí technik skontrolovať, či ich telefónne pripojenie spĺňa podmienky funkčnosti televízie. Ak linka nevyhovie, bude sa musieť u Novákovcov namontovať televízna parabola. Novákovci to bez ďalších otázok odsúhlasili.

Telefónne pripojenie podmienky spĺňalo. O niekoľko dní neskôr u Novákovcov zazvonil kuriér. Doniesol im balík, ktorý obsahoval nový router a televíznu skrinku. V centre sa dohodli na samo inštalácií. Preto syn pani Novákovej začal okamžite so zapájaním komponentov. V tom problém nebol.

Problém bol však s celkovým umiestnením nových komponentov. Stolný počítač, pre ktorý bol internet určený, bol umiestnený o podlažie vyššie. No televízor, na ktorý mala byť nainštalovaná televízia, bol o podlažie nižšie. Telefónna zásuvka bola v obývačke, kde bol televízor. To by problém nebol. Z tej zásuvky bol pôvodne vyvedení telefónny kábel po stene až k počítaču. Tam bol pôvodný modem, ktorý zabezpečoval počítaču internet. V izbe s televízorom bol zasa umiestnený telefón.

Zavedením novej televízie pôvodné zapojenie padlo. Nový router už musel byť umiestnený v obývačke pri televízií. Preto sa musel modem pri počítači odpojiť. Horný počítač preto ostal bez internetového pripojenia. Keby chceli internet k počítaču, mali jedine dve možnosti. Buď po stene natiahnuť nový sieťový kábel z obývačky až k počítaču, alebo dokúpiť wifi prijímač. Prvá možnosť bola technicky ťažko realizovateľná. Preto sa rozhodli pre druhú možnosť.

Niekoľko dní od zapojenia, prišla sms so správou, že televíziu už aktivovali. Televízia fungovala dobre, no internet na počítači bol vďaka hrubým múrom značne spomalený. No väčšinu času sa dalo surfovať, tak to neriešili. Problém bol v tom, že nový router musel byť zapnutý stále, pretože inak nefungoval telefón pevnej linky. To im nevyhovovalo.

Druhý šok nastal pri platení účtov za služby. Prvá faktúra prišla s cenou 29€. No druhá, tretia a štvrtá 39€. Čudovali sa, že čo to má znamenať? Veď dohodnutá cena bola 29€! To že je nejaká akcia? Pani Nováková preto zašla do centra zistiť, čo to má znamenať. Zistilo sa, že k objednaným kanálom v celkovej cene 29€ im pridali jeden balík, ktorý obsahoval 6 platených programov o celkovej cene 10€. Ale toto pri robení zmluvy pracovníčka akosi zabudla spomenúť.

Dohodli sa na troch programových balíkoch, ktoré mali byť zdarma v celkovej cene 29€. O ďalšom platenom balíku nebola reč. Následne ten platený balík dala pani Nováková zrušiť. Spoločnosť dovtedy zarobila 30€ navyše. Ak by to nechali tak, spoločnosť by za dva roky zarobila navyše 240€. Ak tak spoločnosť urobí pri viacerých ľuďoch, zarobí peknú kôpku peňazí.


Pri tvorbe zmluvy vedia pracovníci takýchto firiem najlepšie ukázať prstom ———> TU PODPÍŠTE!


Im nejde o vás, ale o ich províziu, ktorú tým získajú. Namiesto toho, by mohli ľudí vopred informovať, aké zmeny vďaka novej ponuke majú očakávať.

Preto by ste sa v takejto situácií mali opýtať, aké bude technické zabezpečenie u vás doma. Aké zariadenia vám dodajú a či to ovplyvní vaše doterajšie zapojenie. Na toto ľudia vtedy vôbec nemyslia. Myslia jedine nato, že získali niečo navyše. Preto strácajú pozornosť.

Tiež je dobré si vopred zistiť, či budete platiť niečo navyše.


«PAMäTAJTE SI» Pred podpisom zmluvy máte moc vy, no po podpise ste všetku moc stratili a získali ju oni!


 

Páči sa vám reflektor812? Dokážte to!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *