Auto+mikrospánok=NEHODA

V jeden studený novembrový podvečer som sedel za svojím počítačom a pracoval som. Zvyknú ma bolieť oči. Preto mám vo zvyku pri práci pár krát do hodiny vstať a pozrieť sa von oknom, nech zmením uhol pohľadu. Preto som vtedy vstal a postavil som sa k neďalekému oknu. Tím som získal pohľad na ulicu pred mojím bydliskom.


Vonku už bolo šero, takže som tam nič zaujímavé nevidel. To mi však nevadilo, pretože to môjmu zámeru aj tak pomohlo. Už som sa chcel naspäť vrátiť k počítaču, no v tom som v šere zbadal silné modré svetlo. Spozornel som a čakal, čo sa bude diať. O niekoľko sekúnd sa ulicou prehnala sanitka. Bolo to divné, pretože sa tu bežne sanitky nepremávajú. No neriešil som to. Potom som pokračoval v práci.

Na druhý deň som sa dozvedel skutočný dôvod včerajšej akcie. Známy k nám ráno zavolal a povedal, čo sa minulý deň stalo.

Bol doma a podvečer začul pred svojím domom hrozný hukot. Udivene sa pozrel von a oproti svojmu domu na opačnej strane cesty uvidel osobné auto, ktoré čelne vrazilo do mohutného stromu. Rýchlo vybehol von, aby zistil čo sa skutočne stalo a prípadne poskytol pomoc. Pri pohľade zblízka uvidel auto, s rozbitou prednou časťou a zničeným čelným sklom.

Osádka auta mala vlastne šťastie, že sa im ten strom neuhol. 😀 Keby auto nezastavil strom, skončili by v obrovskej doline. Cesta totiž vedie na vyvýšenine a nižšie je riadny skok, ktorý lemuje hlboký jarok. V aute sa viezli traja ľudia. Vpredu sedeli dvaja muži a vzadu jedna žena. Chlapom vpredu buchli erbegy, takže žiadne vážne zranenia nemali. No žena vzadu nebola pripútaná.

Veď načo sa pútať? Dnešné autá sú veľmi bezpečné a na ceste sa nemôže nič stať. 😀 V lietadle by sa určite pripútala. 😀 Asi bude treba, aby sa na autá začali montovať lietadlové krídla. To možno niekoho presvedčí, že tie pásy tam nie sú pre srandu králikom, či inému zverstvu. 😀

Pri náraze ju hodilo o predné sedadlo, ktoré jej následne zlomilo kľúčnu kosť. 🙁 No hýbať sa mohla. Všetci boli otrasení a v šoku. Vonku bola zima, preto im známy ponúkol možnosť, aby sa všetci išli zohriať do jeho domu. Pretože aj tak čakali na policajtov a sanitku. No vodič auta odmietol, pretože nechcel auto nechať bez dozoru. Za ten čas sa tam nazhromaždila skupinka Rómov. Asi im nebola zima, keď pri nehode ostali celú dobu stáť.


Dokým dorazili záchranné zložky, sa známy stihol porozprávať s vodičom. Zisťoval, čo sa vlastne stalo. Ten mu povedal, že dostal mikrospánok. Na ich šťastie šiel s autom pomaly. Hovoril, že cez dediny dodržuje rýchlosť a že aj teraz išiel pomaly. Tachometer bol zaseknutý pri rýchlosti 40 km/h. No proti veľkému a stojacemu stromu dokázala aj takáto rýchlosť narobiť dostatok škody. Vodič prezradil, že tí dvaja ľudia nie sú jeho známi a že ich iba berie autom, pretože všetci pracujú ďaleko od domu. Nehoda sa stala v inom okrese a domov im ostávalo ešte veľa kilometrov. Vodičovi bolo ľúto, že to tým ľuďom spôsobil. Tiež mu bolo ľúto svojho štvorročného auta.

Po nejakej chvíli dorazili hasiči. Hrdinsky vyšli z auta a odpojili batériu na vraku. To bola celá ich práca. Bolo by to v poriadku. Prišli, skontrolovali situáciu, odpojili batériu a mohli skonštatovať, že situácia je zabezpečená. No oni začali chodiť okolo toho auta a robili si srandičky zo situácie. Neviem ako iným ľuďom, no mne by v takejto situácií rozhodne nepomohlo, keby sa z mojej situácie vysmievali ľudia, od ktorých by som skôr čakal upokojenie situácie.

Policajti už boli profesionálnejší. Dokumentovali situáciu a v tom prišiel jeden policajt fotiť miesto nehody. Môjmu známemu bolo divné, že je šero a policajt fotí bez blesku. 😆 Policajt vyzeral nahnevane. Zobral do ruky telefón a pravdepodobne zavolal na pracovisko. Situácia bola vážna. Mal doložiť fotografie nehody. Do telefónu sa začal sťažovať a nezabudol dodať. „Ten ch*j nefotí.“ Neviem či by sa takto mala vyjadrovať verejne činná osoba pred účastníkmi nehody. Na takéto situácie by mala byť polícia pripravená. Veď nešlo o prvú nehodu na Slovensku… . 🙄 Záchranka stabilizovala zranenú ženu a odviezla ju do nemocnice. Zvyšnú osádku riešila polícia.


Zopár rád na záver:
• Vždy sa v aute pripútajte. Nerobíte to pre políciu, ale pre svoju bezpečnosť.
• Pri dlhších trasách autom si robte časté prestávky. Doprajte si silnú kávu. Radšej prísť neskoro, ako nikdy. ❗
• Spolujazdci by mali vodiča občas skontrolovať a všímať si znaky únavy.
• Vodič by mal v aute sedieť skôr nepohodlne. Sedadlo nastavené viac ležato podnecuje stav oddychu a uvoľnenia. Znižuje sa tým pozornosť a reakčný čas.
• Vodič auta by mal dohliadať na pripútanie sa ľudí, ktorých vezie. Jedine on za nich nesie zodpovednosť a preto by sa mal správať zodpovedne. ❗
• Dlhú komunikáciu s vodičom neodporúčam. Odpútava to pozornosť pri šoférovaní. Vodič by sa mal venovať riadeniu auta a nie rozhovorom so spolujazdcami. To však neplatí pri postrehnutí známok únavy u vodiča. Vtedy je rozhovor nutný. ❗ Prioritou v takýto čas by malo byť čo najrýchlejšie zastavenie vozidla a osvieženie vodiča. Osviežením nemyslím žiadne prasačinky. 😀 Či to iba mňa napadla prasačinka? 😀
• Pri riadení auta neohrozujete iba seba a svoju posádku. Ohrozujete aj ostatné autá. Preto by ste mali pristupovať k riadeniu auta zodpovedne. ❗


 

Páči sa vám reflektor812? Dokážte to!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *