Ako správne piť vodu (Voda naša každodenná)

V článku „Prestaňte piť vodu“ som vysvetlil dôvody, prečo by sme mali piť čistú vodu a koľko by sme jej mali vypiť každý jeden deň. V tomto článku chcem popísať spôsob, ako začať piť viacej vody a kedy počas dňa piť. Pitný režim je dôležitý. Preto by sme ho nemali podceňovať.

Pre príklad si vyberiem človeka vážiaceho 75 kilogramov. Ten by mal denne vypiť 3 litre vody. Lenže ako dokázať vypiť 3 litre vody, keď bežne vypijeme približne jeden liter. Samozrejme česť výnimkám.

V tomto prípade platí známe príslovie: „Pomaly ďalej zájdeš.“ Preto sa ihneď nesnažte vypiť odporúčané množstvo vody. Môže vám z toho byť zle. Veľký cieľ sa dosahuje ťažko, preto si ho rozdeľte na menšie časti. Radšej piť po menej a častejšie. Je to pre telo prirodzenejšie.


Pitný režim

Pomaly si začnite zvyšovať denné dávky čistej vody. Kto sa búde cítiť dobre, môže si zvyšovať množstvo vody každým dňom. Komu bude zle, mal by množstvo vody zvyšovať po každom týždni. Zem potrebuje na obeh slnka 24 hodín. Nezvládne to za hodinu. Preto aj vy postupujte pomaly a pomaly sa vypracujete na požadovaný denný limit. Nejde o rýchlosť, ale o to, že to dokážete.

Čo budete potrebovať:
1. Potrebujete zmeniť svoj prístup.
2. Nejakú nádobu na vodu.
3. Pitnú vodu
4. Záchod


Čo budeme potrebovať

1. Zmena prístupu: Zo všetkého je práve toto najdôležitejšie. Môžete mať nejakú nádobu a Titanic plný vody. Bez zmeny prístupu vám to bude platné, ako fľaša bez vody. Ako dospieť k zmene prístupu? Základným predpokladom zmeny prístupu je „skutočné chcenie.“ Pokiaľ niečo chcete, idete si za tým. Ak niečo nechcem a nie som prinútený, tak to nespravím. Poviem si, že chcem denne vypiť 3 litre vody, preto ich aj vypijem. Síce postupne, ale vypijem.

Problém u väčšiny ľudí je ten, že vždy budú hľadať dôvody, prečo to nepôjde. Je to pre nich jednoduchšie, ako hľadať spôsoby, ktorými to pôjde. Ak ste lenivým človekom, odporúčam vám zohnať si teroristu so samopalom, ktorý vás naučí chcieť. 😀

2. Nádoba na vodu: Ja používam šejker o objeme 0,7 litra. Mne to vyhovuje takto, pretože si hneď na stupnici počítam vypité množstvo. Vám na začiatok postačí hocijaký pohár.

3. Pitnú vodu: Skutočne myslím čistú vodu. Nie tie presladené žbrndy zo supermarketov. Niekedy som pil iba tie farebné vody z obchodov. No v čase zverejnenia tohto článku to bude jeden rok, čo pijem iba čistú vodu, prípadne čaje. Popravde mi malinovky vôbec nechýbajú. No malinovku si dám napríklad na Vianoce. Ale iba zo spomienok. 😀

Trocha mojej reality

Pamätám sa, že v dobách, keď ešte v obchodoch neboli rozšírené farebné malinovky, sme mali malinovku jedine na Vianoce. Preto nato mám milé spomienky. Potom príchodom konzumného kapitalistického života začali obchody praskať z množstva rozličného tovaru.

Pitnú vodu sme brali z našej studne. No pri veľkých dažďoch sme mali plnú studňu kakaa. Tá voda sa nedala piť. Preto sme na pitie začali kupovať farebné vody zo supermarketov. Potom sme sa napojili na vodovod. Vodu sme už mali dobrú, no farebné vody sa kupovali stále. Častá výhovorka bola, že od nich dobre trávi. Popravde, prestal som si tie farebné vody vážiť, pretože som ich mal dennodenne. Teraz mi nejako nechýbajú. Bohato mi stačí čistá vodička, prípadne nejaká minerálka.


 

pitný režim

PS: Najhoršie čo môžete spraviť, je nechať farebnú malinovku v PET fľaši na priamom slnečnom svetle. Napríklad v aute za čelným sklom. Obzvlášť keď obsahuje konzervant Benzoan sodný. Ten v kombinácií s vitamínom C a silným svetlom (teplom) vytvára benzén, ktorý môže byť rakovinotvorný. Preto takéto vody skladujte v tmavých a chladnejších priestoroch.

4. Záchod: Každý toto zariadenie pozná. No v prípade núdze postačí strom, či nejaká priekopa. V najextrémnejšom prípade prázdna fľaša. 😀 Alebo v naj- naj- najextrémnejšom prípade plienka. 😀 Pokojne môže byť aj s krídelkami. 😀 Len pozor, aby vám neodletela. 😀


Kedy piť vodu

Pitie vody by sme mali prispôsobiť biorytmom človeka. No nato sa názory odborníkov líšia. Niektorí tvrdia, že obličky sú najviac aktivované do poludnia. Iní zasa, že sa obličky najviac aktivujú až okolo 17-tej hodiny. Tu si dovolím spomenúť, že obličky pracujú stále. Nikde nie je tlačidlo, ktorým sa vypnú. Preto si myslím, že vhodné je piť počas celého dňa a nespoliehať sa iba na biorytmus.

Po 19-tej hodine by sme mali piť len veľmi málo. A to iba vtedy, ak pociťujeme smäd. Minimálne hodinu pred spaním, by sme už nemali nič piť. Dôvodom je to, aby sme sa v noci nebudili na záchod. V noci sa má spať a nie behať po záchodoch. Ak ste behom dňa pili pravidelne, vody budete mať v noci dostatok.

Zastávam názor, že vodu by sme si mali rozdeliť na celý deň. Určite by sme sa mali napiť hneď ráno. Behom noci stihlo telo nazhromaždiť odpadové látky, ktoré musíme ráno vylúčiť a následne do organizmu doplniť čerstvú vodu. Prvú rannú dávku vody preto odporúčam piť vo väčšom množstve. Nazývam ju štartovacou dávkou. Behom dňa sa potom pije v menších, či väčších dávkach podľa toho, ako vám situácia dovolí.


Ako piť vodu

Pitie vody si musíte rozplánovať podľa vášho denného režimu. Buď budete piť väčšie množstvo menej krát, alebo menšie množstvo častejšie. Môj režim je nasledovný:
Denne by som mal vypiť 3,2 litra vody. Rozdelím si to na 1,6 litra do obedu a 1,6 litra do večera. Ráno vstanem. Urobím si rannú hygienu. Do šejkra si napustím 0,6 litra čistej vody. Tú pomaly pijem behom piatich minút. To je moja štartovacia dávka. Potom mám raňajky. O niekoľko minút neskôr, potrebujem na záchod. To je zároveň kontrolka, ktorá ma varuje, že sa mám zas napiť. Po každej malej potrebe by ste mali piť. Tým pitný režim dodržíte!

Po potrebe si napustím do šejkra 0,4 litra vody. Tú pomaly vypijem. Proces sa zasa opakuje. Treba mi na WC. Pôjdem a napustím si 0,3 litra. Pomaly vypijem. To sa ešte raz zopakuje. Tým mám svoju dopoludňajšiu časť dodržanú. Podobne robím popoludňajšiu časť.


Môj vzorec pitia vody dopoludnia: 0,6 + 0,4 + 0,3 + 0,3 = 1,6
Vzorec pitia vody do večera: 0,3 + 0,3 + 0,4 + 0,6 = 1,6


Každým dňom, prípadne týždňom si musíte zvyšovať jednotlivé dávky vody. Napríklad prvý deň bude štartovacia dávka 0,2 litra. Ostatné denné dávky tiež po 0,2 litra. Na ďalší deň si množstvo vody v jednej dávke zvýšite na 0,3 litra. Postupne ju musíte zvyšovať, až dosiahnete požadovanú hranicu. Sami si musíte vytvoriť spôsob, ktorý bude vyhovovať jedine vám.

Môžete si vytvoriť vlastný vzorec pitia vody. Vytvoríte si ho tak, aby vám to vyhovovalo. Štartovacia dávka vody je veľmi dôležitá! S ňou odštartujete proces. Po nej príde chuť na WC. Po urobení potreby sa opäť napijete. Zo začiatku budete chodiť na WC menej. Čím menej vody vypijete, tým budete musieť menej chodiť na WC. Čím menej budete chodiť na WC, tým menej budete nútení piť ďalšiu vodu! Takto to aspoň funguje u mňa. Práve preto mi vyhovuje piť viacej vody menej krát.

Ďalším problémom, ktorý bráni v pití dostatku vody je chodenie na WC. To môže prekážať ľuďom v práci. Preto si pamätajte, že pokiaľ nevypijete odporúčané množstvo vody, mali by ste sa snažiť vypiť denne aspoň 2 litre vody!

PS2: Mlieko sa nezapočítava do pitného režimu. Mlieko je klasifikované, ako potravina.


 

Ak sa vám článok páčil, podeľte sa s ním aj s ostatnými. Zdieľajte ho!

 

Páči sa vám reflektor812? Dokážte to!

6 thoughts on “Ako správne piť vodu (Voda naša každodenná)

  1. Takyto postup prepoctov a dodrziavania pitnehoho rezimu moze byt jedine pre cloveka nezamestnaneho bezdetneho ktory ma tak vela volneho casu ze si pocita prsty na rukach a sucasne spocitava decilitre a pozera na hodinky kedy ma ist na WC aby zasa pil.

    • Nie je to o tom, pozerať na hodinky a 100% dodržovať každý hlt vody. Popísaný spôsob je môj a plne mi vyhovuje. Tiež chodím do zamestnania. Nesedím celý deň doma na zadku. Nemyslím si, že na to potrebujete až tak veľa voľného času. Každý z nás má iné zamestnanie a žije iný život. Niekomu to môže vyhovovať a niekomu nie. Nepoznám denný režim každého človeka. Cieľom článku malo byť to, aby si čitateľ vytvoril vlastný systém, ktorý bude vyhovovať jemu a vypil aspoň tie 2 litre vody denne. Voda je pre nás po vzduchu najdôležitejšia látka. Preto by sme vďaka nej mali žiť a nie prežívať. 😉 Ján Werich povedal zaujímavý citát. „Kto chce, hľadá spôsob. Kto nechce, hľadá dôvod.“
      Príroda a náš biorytmus rozhodne nemôžu zato, v akej uponáhľanej dobe to žijeme. Zato môžeme jedine my. Ďakujem za komentár. 😉

  2. Toto odkial ma vediet bezny clovek co nestudoval na chemickej skole? Nie su nahodou ludia co maju tieto informacie zo zakona povinny zabranit ohrozeniu dalsich ludi? To mi pride, ako keby sme zili v krajine nevedomich samovrahov, par ludi vie ze ostatny si mozu privodit rakovynu a farebna malinovka sa s usmevom predava nevedomim ludom dalej. Ide o tento urivok “ Napríklad v aute za čelným sklom. Obzvlášť keď obsahuje konzervant Benzoan sodný. Ten v kombinácií s vitamínom C a silným svetlom (teplom) vytvára benzén, ktorý môže byť rakovinotvorný. „

    • Na fľašiach zvykne byť nápis: „chráňte pred priamym slnečným žiarením“ a na niektorých je uvedené aj to, že sa po otvorení majú skladovať v chladničke. Keď sa toto upozornenie dodržuje, nemalo by dôjsť k nejakým vážnym následkom. Bohužiaľ už neraz som videl farebnú malinovku za čelným sklom auta počas horúceho leta. Upozornenie na fľaši je a nikto nás nenúti si takéto malinovky kupovať. Výrobca to na etiketu natlačil a upozornil na spôsob používania. To ako to konzumuje spotrebiteľ už nikoho nezaujíma, pretože malinovka sa predala a to je dôležitejšie, než nejaká empatia, či morálka.

  3. Najprv som si myslela, ze ide o klasicky komercny clanok o piti vody, tak som zacala citat kazdu druhu vetu. Ale neskor som zistila, ze ten clanok je velmi zaujimavo pisany a ma co to do seba!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *